Who Should Attend
De training ITIL® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:
- IT-medewerkers
- IT-managers
- Applicatiebeheerders
- Projectmanagers
- Procesmanagers
- Businessmanagers
- Servicedesk medewerkers.
Prerequisites
U dient het ITIL® Foundation certificaat te hebben behaald om deel te kunnen nemen aan deze training. Na succesvolle afronding van de training ITIL® Practitioner ontvangt u 3 credits in ITIL® Service Management.
Course Objectives
De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
- Hanteren van IT Service Management (ITSM)-concepten die een belangrijke rol spelen bij continue serviceverbetering;
- Toepassen van ITSM-richtlijnen in de praktijk;
- Toepassen van de CSI-aanpak om sturing te geven aan verbeteringen in de organisatie;
- Hanteren van metingen en metrics om continue serviceverbetering te bevorderen;
- Toepassen van verandermanagement ter ondersteuning van continue service verbetering.
Course Content
ITIL® Practitioner omvat de CSI-aanpak (Continual Service Improvement, CSI) om verbeterinitiatieven te structureren. De ITIL® Practitioner training behandeld daarnaast drie belangrijke aspecten die cruciaal zijn voor het succes van verbeterinitiatieven:
- Verandermanagement (Organizational Change Management);
- Communicatie;
- Metingen en metrics
De training ITIL® Practitioner is de volgende stap na ITIL® Foundation voor professionals die reeds de basics (ITIL® Foundation) van IT Service Management (ITSM) hebben geleerd. ITIL® Practitioner is geen vervanging voor bestaande ITIL®-certificeringen, maar is een aanvulling op het bestaande ITIL®-certificeringsprogramma.